Einde vrijwilligerswerk en start rondreis - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Einde vrijwilligerswerk en start rondreis - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Einde vrijwilligerswerk en start rondreis

Blijf op de hoogte en volg Riette

22 Juni 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Lieve Nederlanders!

Hopelijk gaat het goed daar! Ik zal maar beginnen met het negatieve nieuws, ik heb in Hua Hin een ooginfectie opgelopen, dus moest naar het ziekenhuis. Nu druppels antibiotica gehad, dus hopelijk gaat het snel beter! Maar ik laat de pret natuurlijk niet bederven!

De week in Hua Hin was heerlijk, relaxen aan het strand, winkelen bij de night markets en in de ochtend allerlei uitstapjes gedaan (naar tempels, het paleis, nationale parken, een lokale school), was erg leuk!
Maar toen werd het toch echt tijd voor mijn week bij de olifanten! Wat was dat bijzonder zeg! Zo dichtbij en ze mogen verzorgen en wassen en eten geven, een mooie ervaring rijker. Helaas was olifant rijden niet zo comfortabel als paardrijden haha. De week is dan ook voorbij gevlogen! Omdat we niet de hele dag tijd mochten door brengen met de olifanten hadden we in de middag andere activiteiten, zoals naar een nationaal park, naar een waterval en naar een hot spring. Geslaagde week met erg leuke groep mensen, maar zoals sommige van jullie wel weten stond ik te springen om meer van Thailand te zien, dus afgelopen zaterdag was mijn eerste dag hervonden vrijheid haha.
Op weg naar Mae Sariang met geluk de bus kunnen halen. Met dank aan twee Thaise meiden die me op de scooter naar de bus hadden gebracht die vijf minuten eerder was vertrokken. Anders had ik pas de volgende morgen naar Mae Sariang gekund! Wederom verbaasd over de vriendelijkheid van de Thaise mensen dus.
10 uur reizen verder, met veel fijne bochten en hobbels en wagenzieke Thaise mensen m'n eerste hostel gevonden. Hier een meisje uit Polen ontmoet en samen hebben we de afgelopen dagen opgetrokken en het stadje en de omgeving gezien, wat zo leuk was dat we allebei langer zijn gebleven.
Vandaag een dagtrip gedaan naar de grens met Birma, bizar dat je de rivier niet kan oversteken, omdat je dan in een ander land bent. Maar wel echt heel mooi, een mooi uitzicht en een heerlijk niet toeristisch stadje.

Morgen vervolg ik mijn reis naar het noorden met stops in Mae Hong Son, Pai en Chiang Mai. En dan nog een dagje of twee over om naar Sukhothai te gaan en terug naar Bangkok voor mijn vlucht naar Australië op 5 juli!

Tot snel weer!

Liefs,

Riette

Ps. Fijn om jullie reacties te lezen, bedankt!

  • 22 Juni 2015 - 17:13

    Eline:

    Ohh Riet, wat een gave ervaringen zeg. Een olifant rijdt inderdaad veeeel oncomfortabeler dan een paardje haha. En wat leuk zeg, die Thaise meiden die zoveel moeite voor je doen, voor de bus. Chiang Mai vond ik ooit de beste plek tijdens mijn reis in Thailand, ik hoop dat je daar van geniet.
    Succes met je ogen en geniet!!

    Xxx

  • 23 Juni 2015 - 08:24

    Edith:

    Lieve Riëtte, wat een prachtig verhaal weer! Olifant rijden... wat een ervaring en ze dan ook nog mogen wassen en verzorgen. Heel bijzonder om mee te maken denk ik. Ik had de foto's al op FB gezien; gaaf hoor.

    Beterschap met je ogen want die heb je wel nodig om alles te kunnen bekijken :-)

    Zorg goed voor jezelf en geniet, maar dat doe je wel als ik je zo lees.

    Liefs x

  • 03 Juli 2015 - 10:38

    Edwin:

    Wat een mooie reis en geweldige dingen maak je toch mee!
    Geniet er van!

    Ps mis je wel in het squashcentrum ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 2673

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: