Laatste maand Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Laatste maand Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Laatste maand Australië

Blijf op de hoogte en volg Riette

03 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Hallo lieve Nederlanders,

Wat een raar idee, zit ik dan, op het vliegveld in Sydney, te wachten voor mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland.
Mijn Australische avontuur komt nu toch echt ten einde, maar wat zijn deze laatste weken super geweest!

Allereerst was ik natuurlijk nog in Melbourne, heerlijke stad, maar na anderhalve week had ik het als toerist wel gezien. De groep mensen in het hostel waren super, die ga ik zeker missen! Maar het was tijd om de eerste familie te bezoeken.
Een ouder koppel, waarmee ik in contact ben gekomen via iemand van squash, heeft me het weekend in huis genomen in een van de suburbs van Melbourne. Heerlijk om even uit het hostel leven te zijn. En stiekem natuurlijk ook fijn om een beetje verzorgd te worden. Ze hebben me zoveel mogelijk laten zien in deze paar dagen, van een locale buurt, tot een locale footy match en een national park waarvan in 2009 een groot deel verwoest is door een bosbrand. Hier kon je, helaas, nog steeds restanten van zien, best heftig!

Na Melbourne ben ik naar Narooma geweest, een plaatsje aan de kust tussen Melbourne en Sydney. Heerlijk om weer aan het strand te zijn, temperatuur was super hier en natuurlijk kon je me weer op een surfplank vinden! Hier ben ik bijna een week gebleven tot ik voor een weekendje naar Canberra ging. Dit was niet helemaal de planning, maar het bleek een mooie tussenstop te zijn. Gezellige avond gehad in een Irish pub, waar ze NRL (rugby) en AFL (football) uitzonden met een hele leuke sfeer! Daarna een dagje de toerist geweest en zoveel mogelijk gezien van wat Canberra te bieden heeft, van het War Memorial tot het oude en Nieuwe parlementshuis.

Na Canberra was het, eindelijk haha, tijd voor de ranch! Opgehaald door Reece en Courtney in Dubbo en meteen door naar Orange, waar Reeces grootouders wonen. Lex en José hebben hier een Hobbyfarm, met vier paarden, geiten, kippen, honden en katten. Wat een heerlijke plek is dit! Uiteindelijk ben ik hier ruim anderhalve week geweest, iedere dag paardrijden of andere typische Australische dingen gedaan, maar vooral onwijs genoten! Het leven op een boerderijtje bevalt me wel! Hier en daar dan ook wat mee geholpen. Als uitje zijn we naar een Campdraft geweest; echt Australië! Hier heb ik de echte cowboys gezien. Bij een Campdraft gaat het allemaal om het kiezen van een kalf en deze in de arena een bepaald parcours te laten afleggen. Wat veel makkelijker klinkt dan dat het is! Heel gaaf om te zien!
Ook een weekje bij Reece en Courtney verbleven, deze is eigenlijk voorbij gevolgen. Op de fiets gesprongen om wat van het stadje te zien, wat levensgevaarlijk bleek te zijn. Er is hier een vogel die je aanvalt, omdat het nu broedseizoen is, echt eng haha! Maar heb het gelukkig overleeft! Ook een dagje naar de Wellington grotten geweest en een dagje naar Mudgee, waar we heerlijke wijnen en kazen hebben mogen proeven! Mag zeker niet klagen hier!

Helaas komt alles een keer tot een einde en moest ik afscheid nemen.
Eergisteren teruggekomen in Sydney, gisteren de Blue Mountains tour gedaan, wat een schitterender omgeving! En een super dag om Australië mee af te sluiten!

Nu klaar voor een nieuw avontuur, over een uur zit ik in het vliegtuig en voor ik het weet ben ik in Nieuw Zeeland.
Voor iedereen die wil weten wat ik daar ga doen, ik heb nog geen idee! Heb drie nachten in een hostel geboekt in Auckland en ik heb een bustour klaar staan om heel Nieuw Zeeland te zien, maar heb nog niets vastgelegd! Dus jullie zullen het wel horen/zien!

Tot snel weer,

Liefs,

Riette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 2675

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: