Teaching, weekenden en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Teaching, weekenden en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Teaching, weekenden en Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Riette

09 Juni 2015 | Thailand, Hua Hin

Hallo allemaal!

Best even geleden dat ik wat heb geschreven, dus ik zal m'n best doen het niet te lang te maken haha!
Twee weken teaching zijn ondertussen voorbij, uiteidelijk veel geleerd en de kinderen ook veel kunnen leren. Hoe moeilijk het was toen ik net begon, hoe fijn het was de laatste dagen. Alle kinderen waren zo enthousiast, wilden graag leren en waren zo blij als ik de klas binnenkwam! Gaf me echt een fijn gevoel! Maar ondanks dat leek het me een verstandige keus om het bij deze twee weken te ihouden en mijn derde week te switchen naar Hua Hin, voor een relax/strandweek! En daar zit ik nu dus! Lekker genieten haha!
In de afgelopen weekenden met vrije tijd heb ik echt een hele leuke tijd gehad! Mathilda en ik zijn uitgenodigd door onze coordinator Tip om bij haar op bezoek te komen in Lopburi. En was ik nou net al van plan om het weekend naar Lopburi gehad. Super hoe gastvrij de mensen hier zijn!
Dus op vrijdagmiddag vertrokken naar Lopburi, in de avond de avondmarkt daar gezien, die echt ontzettend groot was! Daarna wat gegeten en een heerlijke cocktail op (passion fruit mojito)
We waren allemaal moe, dus zijn we naar het huis van Tip gegaan om te slapen. En ze had me toch een mooi huis, trots vertelde ze dat ze deze zelf had ontworpen! De volgende dag zijn we naar een vleermuizengrot geweest, maar het stonk zo erg dat ik daar niet eens naar binnen wilde, gelukkig wel mooi uitzicht! Ook nog een keer terug geweest naar de apen (Monkey Town) en toen was het helaas tijd om terug te gaan. Mathilda wilde graag terug zijn in Singburi voor de avondmarkt daar, welke ook wel de moeite waard was. Dit was ook het moment dat ik veel van de mensen van de introductieweek weer zag, super leuk! Als vanouds haha!
Het andere weekend ben ik samen met Lea naar Amphawa geweest, althans, dat was de bedoeling.. Maar toen we vrijdagavond bij het juiste busstation aankwamen bleek de laatste bus al weg te zijn.. Maar er was een hele lieve Thaise vrouw die aanbood dat we bij haar mochten verblijven voor een nachtje. De mensen die me op Facebook hebben, jullie hebben de foto's van ons met de familie vast langs zien komen, haha! Echt heel bijzonder dat we dit mee mochten maken! Geweldige tijd daar gehad. De familie had twee huizen, dus mochten wij in een van de twee slapen. De volgende dag hebben ze ons naar de floating market bij Damnoen Saduak gebracht, welke echt heel mooi was! Precies zoals ik me een floating market had voorgesteld, met alle bootjes vol met goederen! Daarna brachten ze ons naar ons hostel, waar ze gelukkig niet moeilijk deden over het feit dat we nu maar een nacht daar konden verblijven. Hier helaas ook afscheid moeten nemen van de familie, maar zo dankbaar voor hun gastvrijheid en hun goede zorgen!
In Amphawa naar de floating market geweest, die minder 'echt' was dan die van Damnoen Saduak, maar erg mooi tijdens schemering! En de verrassing van deze dag was dat we vuurvliegjes konden gaan zien! Een boottour van een uur en duizenden vuurvliegjes verder leken we wel in een magische wereld te zitten! Maar stiekem doet het me ook heel erg aan kerstmis denken haha! Erg mooi om te zien, maar helaas onmogelijk om vast te leggen op foto/video.

Nu dus in Hua Hin, zodat ik toch ook wat van de beach kan zien tijdens mijn Thailand trip! Helaas de enige die dit programma heeft gekozen, maar stiekem ook wel lekker om eens niet onder allemaal mensen te zijn. Ik zit hier op het terrein met mijn coordinator en een hele lieve Thaise familie. Overdag doe ik vrijwilligerswerk, maar ben ik ook bezig met het kijken waar ze heen moeten met dit programma. Dit programma is net opgezet, dus zijn ze nog erg zoekende wat ze de vrijwilligers hier kunnen bieden. En het is erg leuk om hier een aandeel in te hebben, aangezien ik zelf ook een beetje kan kiezen wat ik wil zien en doen Lekker gebruik van maken dus, haha!

Hopelijk gaat het daar in Nederland ook goed! Ik hoorde dat de temperaturen ondertussen een beetje in de buurt komen van de temperaturen hier haha!
Oja, let niet op de mogelijke spelfouten, toetsenbord is deels Thais, deels 'normale' letters haha.

Veel liefs, en ik zal zo ook wat foto's uploaden voor jullie!

  • 09 Juni 2015 - 13:54

    Edith:

    Ha Riëtte, wat een mooi verhaal weer en wat fijn dat alles toch ook zo relaxt verloopt.

    Mooi hoor om te lezen hoe gastvrij de mensen zijn en dat je daar dankbaar gebruik van maakt en kunt maken.

    Geniet maar lekker van je rustweekje en ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.

    Liefs,
    Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 2680

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: