Tweede maand Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Tweede maand Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Tweede maand Australia

Blijf op de hoogte en volg Riette

31 Augustus 2015 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Alweer een maand voorbij! Kun je toch niet voorstellen dat ik al 4 maanden aan het reizen ben! Maar nog steeds geniet ik er met volle teugen van!

Met m'n vorige verslag was ik gebleven bij Town of 1770. En natuurlijk heb ik daar het grootste deel van mijn tijd op het water, surfend, doorgebracht! Wat is het toch een heerlijke sport! Met wat tips van een local ging het ook nog veel beter! Gezellig klein stadje, goede afwisseling tussen alle grote toeristische steden.
Na Town of 1770 op naar Airlie Beach en Whitsundays, wat was dit schitterend zeg! Super om hier geweest te zijn, het zeilen maakte het helemaal af! Slapen op een boot, sterren kijken, zonsopgang en zonsondergang gezien en natuurlijk Whitehaven! Zo bijzonder dat het in het echt net zo mooi is als op de foto's! En een feestje met de boot terug op het land was ook erg gezellig!
Na Whitsundays ben ik naar Magnetic Island geweest, een plek die sommige mensen overslaan, maar ik vond het er heerlijk! Super temperatuur, hostel aan het strand, gezellige mensen en ook nog een manege in de buurt. Zowaar voor het eerst met een paard gezwommen in de zee! En toen hebben ze me ook nog een baan aangeboden als ik naar Australie terugkomen met mijn working holiday, dat zou echt super zijn!
En de laatste stop van de East Coast was Cairns, de stad zelf was niet super bijzonder, maar alles eromheen was super! De watervallen, de skyrail naar Kurunda, Cape Tribulation, Daintree en Port Douglas! Maar het belangrijkste was toch wel The Great Barrier Reef, zo blij dat ik daar heb mogen duiken en snorkelen! Echt van genoten en de foto's zijn super!

En toen, de beste beslissing tot nu toe, begonnen aan mijn 10daagse tour van Alice Springs naar Melbourne, inclusief Uluru en Great Ocean Road. Dit waren 10 onvergetelijke dagen! Leuke groep meiden, helaas ontstonden er halverwege wel twee groepen, maar was blij met de groep waar ik in zat. De accomodaties waren super en afwisselend, zelfs twee nachten geslapen in een 'swag'! Onder de sterren in de woestijn bij het kampvuur, wat wil je nog meer! En ook een nacht onder de grond geslapen in Coober Pedy, een ondergrondse oude opal mijn stad. Een van mijn favoriete plekken in de Outback! Maar eigenlijk vond ik alles in de Outback schitterend! Zo uitgestrekt en zo veel woestijn tussen de steden! In tegenstelling tot Nederland, waar in iedere straat wel een huis staat..
Uluru is zo spectaculair, zo'n grote steen in the middle of nowhere, met zoveel cultuur en betekenis voor de Aboriginals.

En toch was ik blij om weer in het zuiden te zijn, omdat daar weer strand is! En meteen de eerste surfers gezien, met een paar mooie golven! En natuurlijk de Great Ocean Road opgewerkt, wat eigenlijk wel een beetje over gewaardeerd is. Natuurlijk is het mooi, net als al het andere in Australie, maar het is vooral iets wat je gedaan moet hebben en daarna niet meer doet.
In Adeleide hadden we niet zoveel tijd helaas, maar op dit moment ben ik dat dubbel en dwars aan het goedmaken in Melbourne.
Helaas even een dagje ziek geweest, wat wel te verwachten was na de East Coast en een hele goede vermoeiende 10daagse tour door half Australië haha! Even een paar dagen rustig aan gedaan, beetje rondgewandeld in Melbourne, maar de leukste dag was gisteren! Samen met Aaron, een echte Aussie, naar AFL geweest. Dit was echt super! Net als ik weer met papa in de Arena zat! Alleen dan net even iets anders haha, maar onwijs genoten! Beter dan rugby, want dit spel snapte ik haha!

De komende dagen blijf ik nog in Melbourne, tot ik wat familie en vrienden ga ontmoeten hier in de buurt en in de buurt van Sydney. En dan tikken de laatste dagen vast ook snel weg, maar Lucky me!! Daarna mag ik naar Nieuw Zeeland, ga dat echt leuk vinden!

Hopelijk gaat alles goed in NL, ondanks dat ik zo druk ben denk ik nog wel aan jullie!

Liefs,

Riette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 2671

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: