Nieuw avontuur; Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur; Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur; Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Riette

15 November 2015 | Nieuw Zeeland, Warkworth

G'day allemaal!

Zo vloog de tijd weer aan me voorbij, ben alweer anderhalve maand in Nieuw-Zeeland!
Stiekem mis ik Australië nog wel hoor, heb het daar toch wel erg naar mijn zin gehad! Maar dat betekent niet dat Nieuw-Zeeland niet geweldig is hoor!

Mijn eerste paar dagen in Auckland doorgebracht, waar ik een paar hele leuke mensen heb leren kennen en bijna meteen ook een baan gevonden! Alle papieren rommel heb ik nog steeds niet rond, maar gelukkig is dit geen betaalde baan en hoef ik dat allemaal nog niet te doen!
Maar eerst ben ik natuurlijk wel een beetje gaan reizen. Van Auckland ben ik naar Paihia gereisd met Stray en hier heb ik echt de beste groep mensen ontmoet van iedereen die ik tot nu toe heb leren kennen. Wat een leuke en gekke groep mensen waren wij! Hier een paar dagen doorgebracht, die we maar meteen goed begonnen met een Skydive in de Bay of Islands.. Wat?! Ja een Skydive!! Iets wat ik mezelf nooit zag doen heb ik gedaan, ik ben uit een vliegtuig gesprongen! En wat was dit onwijs gaaf om te doen zeg! Echt een aanrader!
Met z'n allen hebben we wat verschillende trektochten gedaan en zijn we naar het uiterste puntje gegaan; Cape Reinga. Al met al hebben we echt met z'n allen het beste uit deze paar dagen gehaald!
Zo werd dit wel een van de minst leuke afscheidsmomenten, had het super gevonden om nog langer met deze groep te reizen, maar wilde ook graag met m'n baantje beginnen!

En zo stonden we, na ruim vijf maanden reizen, op maandagochtend klaar om te beginnen aan een werkweek. Zover ik daar natuurlijk klaar voor kon zijn haha! Want dat vroege opstaan en harde werken viel toch wel even tegen de eerste week haha! Dus de afgelopen tijd heb ik doorgebracht op een ranch. Vanuit hier worden 1uurs en 2uurs ritten georganiseerd voor lokale mensen en toeristen. En ik ben een van de gelukkigen die iedere dag op t paard zit om mensen te begeleiden tijdens zo'n rit. Soms wel hard werk, want er komt natuurlijk wel meer bij kijken dan alleen maar paardje rijden! Maar het bevalt zo goed dat ik besloten heb hier langer te blijven.

1 december zal ik mijn reis weer vervolgen, tot die tijd blijf ik nog lekker hier! Daarna zal ik naar Raglan gaan, waar ik hopelijk kerst en oud&nieuw kan doorbrengen voor ik de rest van Nieuw-Zeeland ga ontdekken!

Ik mis jullie wel hoor, kijk uit naar de dag dat ik iedereen weer echt kan zien!

Veel liefs,

Riette

  • 16 November 2015 - 13:38

    Edith:

    Ha Riëtte,

    Wat is dit toch een prachtig avontuur en wat een ervaringen doe je zo op. Geweldig om te lezen!

    Wat leuk dat je een baan hebt en ook nog eens een leuke :-) paardrijden hihihihi, geweldig. Natuurlijk horen daar ook andere dingen bij, maar dit nemen ze je niet meer af.

    Bijzonder hé dat je zo snel nieuwe mensen ontmoet en daar heel snel heel vertrouwd mee bent, dat het soms lastig is om weer verder te gaan en/of afscheid te nemen.

    Geniet nog maar lekker meis van al deze bijzondere dingen en ik kijk nu al weer uit naar je paardrij- en andere verhalen.

    Liefs en een dikke knuffel,
    Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 2664

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: