Rondreis Thailand, en helaas, afscheid nemen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Rondreis Thailand, en helaas, afscheid nemen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Rondreis Thailand, en helaas, afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Riette

04 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hier dan het laatste verslagje uit Thailand! Jeetje wat zijn deze twee maanden ontzettend snel gegaan.. Voorbij gevlogen.. Iedereen zei het wel, geniet ervan want de tijd vliegt en voor je het weet is het voorbij, maar nu blijken ze ook nog gelijk te hebben ook, haha!
Het rondtrekken door Thailand is me veel te goed bevallen, wat zijn er mooie plekjes hier in dit land!

Een nachtje in Mae Hong Son verbleven, dit stadje was erg stil, maar even lekker om bij te komen. Hier ben ik naar een longneck village geweest, ik was bang dat dit onwijs toeristisch zou zijn, maar ik bleek de enige toerist te zijn. Hierdoor kon ik met de paar mensen die Engels konden, praten over hun leven daar en kreeg ik een voor mij unieke blik over wie ze zijn.

De volgende dag vertrokken naar Pai, met alle waanzinnige verhalen van iedereen in mijn achterhoofd. Veel te hoge verwachtingen dus, haha! Het stadje zelf was niet zo bijzonder, maar de omgeving was echt super! Mooie watervallen, een canyon, met de scooter door de bergen gereden, naar een memorial bridge geweest en nog veel meer! Zoals de meeste van jullie weten kan ik helemaal niet rijden, dus was de scooter wel een hele belevenis haha! Bizar dat dat allemaal mag hier.. Maar was echt super leuk om te doen, heerlijk om eens mijn eigen vervoer te hebben!
Een paar gezellige dagen gehad met Jelle, een jongen die ik ontmoet had bij het vrijwilligerswerk en waar ik contact mee had gehouden zodat we in het noorden nog eens konden afspreken, was super leuk samen!

Daarna vervolgde ik mijn reis naar het noorden, naar Chiang Mai. Even wennen om weer in een grote stad te zijn zeg! Maar stiekem toch heerlijk om weer over de nachtmarkten te kunnen slenteren, toch wel een van mijn favoriete bezigheden in Thailand! Hier een paar dagen doorgebracht, waarvan ik een dag totaal heb besteed aan het bezoeken van alle tempels van Chiang Mai, waaronder degene op de berg met een onwijs mooi uitzicht.

Gelukkig had ik nog een stop voordat ik weer terug naar Bangkok moest. Sukhothai, de stad van de ruines. Samen met een vrouw uit Duitsland fietsen gehuurd en door het historische park gefietst. Zoveel moois om te zien, maar vooral onwerkelijk als je je realiseert dat dit allemaal tempels waren honderden jaren geleden.

Helaas bevind ik me nu weer in Bangkok, al is het helemaal niet zo erg, ik zit in hetzelfde hostel als eerst en voel me hier helemaal thuis, haha! Heerlijk om even op een 'bekende' plek te zijn.

Nu is het tijd om alles voor te bereiden voor mijn vlucht van zondag en al mijn ervaringen in Australie! Waarvan, zoals sommige misschien al gezien hebben op Facbook, de premiere van Magic Mike XXL in Sydney er een van is!!

Hopelijk heb ik daar genoeg mogelijkheden om mijn blog voor jullie bij te houden!

Sterkte met de hitte daar en spreek jullie snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 2661

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: