Het avontuur in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu Het avontuur in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riette Eijk - WaarBenJij.nu

Het avontuur in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Riette

15 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Vandaag is mijn eerste 'vrije' dag in Bangkok dus werd het tijd om jullie weer wat te laten horen!
De afgelopen dagen heb ik zoveel gedaan! En er is nog steeds zoveel te doen, maar helaas is morgen al mijn laatste dag in Bangkok.
Dinsdag heb ik in de ochtend een cooking course gevolgd. Ik kan nu, in tegestelling tot de meeste Thaise mensen, vijf Thaise gerechten maken. Met de groep gingen we naar de lokale markt om alle ingredienten te halen om daarna zelf de gerechten te maken. Zo lekker, maar zo simpel! En ze vinden hier dat je geen tomaten/aardappels/etc moet eten, dit noemen ze 'fillers' en die hebben ze niet nodig hier. Ze gebruiken vooral heel veel kruiden, citroengras, gember en vissaus.
Daarna ben ik even terug geweest naar het hostel om te douchen, want het was toen erg warm (36-38 graden).
Omdat het zo warm was leek het me niet zo'n goed idee om van alles te ondernemen, dus ben ik naar een massagesalon geweest. Hier heb ik een Thaise massage gekregen! Eerst durfde ik eigenlijk niet, haha, maar het is iets wat je natuurlijk moet proberen! Maar het viel reuze mee, zelfs de dag daarna!
In de avond ging ik naar Calypso Cabaret, de show zelf was meer een soort van slechte karaoke denk ik, maar de omgeving en het uitzicht was echt schitterend!
Woensdag had ik de bike tour door Bangkok, wat echt super leuk was! We zouden met z'n vijfen zijn, maar de rest kwam niet opdagen dus had ik een private tour, lucky me! Tom, de gay-tourguide, was erg aardig en ook heel grappig. Hij vroeg me ook nog mee uit voor diezelfde avond! Op de fiets door Bangkok is trouwens wel wat anders dan fietsen in Utrecht, de weg oversteken voelt als een bijna-dood-ervaring haha! Maar mooie dingen gezien, we zijn in het armere deel van Bangkok geweest en later ook naar de jungle, wat erg fijn was. Frisse lucht, bomen en vooral rust!
Na de biketour heb ik eigenlijk de hele avond drankjes gedaan met de andere backpackers van het hostel, het was zo gezellig dat ik niet meer echt uit ben gegaan!
Donderdag ben ik naar de Grand Palace en de tempels daar geweest. Zo immens groot en mooi! De foto's zullen het wel vertellen. Hier ben ik heen geweest met Maria en Brad, super gezellig mensen die al zoveel van de wereld hebben gezien! Als het mogelijk was dan zouden we met z'n drieen verder reizen, maar helaas heb ik al andere plannen!
Die avond zijn we met een aantal backpackers naar Koh sang road geweest om uit te gaan, maar tegen de tijd dat we daar aankwamen was alles al zo goed als dicht (ik denk dat we er ook pas rond 2 uur 's nachts waren, haha)
Helaas vandaag niet helemaal fit van de paar nachten weinig slaap achter elkaar, maar lekker door Bangkok gestruind op zoek naar het beste eten en de mooie plekjes.

Dus het gaat hartstikke goed hier! Morgen ga ik naar de weekend market, de grootste die er is wordt er gezegd, dus ik ben benieuwd! En dan word ik zondag opgehaald voor vrijwilligerswerk, dus ik denk dat jullie voor die tijd niets meer horen!
Ik zal zo ook weer wat foto's uploaden!

Liefs uit het verre Bangkok,

Riette

  • 15 Mei 2015 - 23:51

    Paul Kramer:

    Blijven schrijven riette. Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je ervaringen in het binnenland!
    Heel veel plezier!!! En geniet van dat warme weertje!
    Liefs uit Utrecht!

  • 17 Mei 2015 - 12:22

    Edwin:

    Leuk! en veel plezier met het vrijwilligerswerk! X

  • 18 Mei 2015 - 09:39

    Edith:

    Super om je verhaal te lezen; wat een ervaringen nu al.
    Heel veel plezier met vrijwilligerswerk en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs, Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riette

Hallo allemaal, Wat leuk dat jullie me gaan volgen. Vanaf 10 mei zal mijn grote avontuur beginnen, de eerste twee maanden in Thailand, dan drie maanden in Australië en als laatste naar Nieuw-Zeeland, waar ik een jaar visum heb gekregen! Wanneer ik tijd en internet heb zal ik mijn best doen jullie op de hoogte te houden door alle verhalen en foto's hier online te zetten! Liefs, Riette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 2665

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 20 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: